2022-07-26 09:15:55 | Kategori: artikel
Konceptet hos Pintrip stammer fra Frankrig.
Det går godt hos virksomheden Pintrip Aps i Roslev, som udvikler og udgiver en årlig rejseguide til autocamperturister. Guiden viser målegruppen, hvor det er muligt at få unikke lokale oplevelser, parkere og opholde sig i op til 24 timer i deres autocamper.
Konceptet som Pintrip er baseret på kommer fra Frankrig, hvor det går under navnet France Passion. I år fejrer den franske pendant sit 30-års jubilæum, og konceptet har aldrig været mere populært. Roslev-virksomheden har selv oplevet den stigende popularitet, specielt i Danmark. For mere end hver tredje indregistrerede autocamper i Danmark er medlem hos Pintrip. Virksomheden opererer i hele Danmark, idet 310 værter i deres rejseguide tilbyder autocampere at besøge netop deres sted. Værterne er særligt udvalgt af Pintrip, og det er muligt at besøge blandt andet vingårde, gårdbutikker, destillerier, dyreparker og små museer. Pintrip er stort set repræsenteret i alle Danmarks kroge, og dermed er virksomheden med til at styrke udviklingen i de små lokalsamfund, hvilket også hele tiden har været virksomhedens strategi.
- Vores forretning eksisterer på grund af værterne. Et af formålene med Pintrip er at støtte op omkring de mange fantastiske ildsjæle rundt omkring i Danmark, som brænder for deres passion, siger stifteren af Pintrip Aps, Henriette Rask.
Selvom Pintrip opererer i hele landet, så har virksomheden et stærkt rodnet omkring kontoret i Roslev. Ud af de i alt 310 værter i sæson 2022, så er der 23 værter i Salling, Skive og på Mors, som spænder fra kroer og gallerier til blandt andet gårdbutikker og private holdepladser.
Anerkendelse
Virksomheden blev oprettet i efteråret 2018 af ægteparret, Henriette og Peter Rask, og på de få år siden har virksomheden opnået international anerkendelse. I efteråret 2021 ved EU Web Awards på Sicilien vandt Pintrip Aps i kategorien Rising Starts, der som navnet antyder, er for nystartede virksomheder. En del af prisen var en reklameplads i en af Europas mest befærdede luftnavne, nemlig lufthavnen i Bruxelles, hvor reklamen om Pintrip netop har hængt i flere måneder. Som noget nyt er virksomheden også nomineret ved Scandinavian Business Awards, og vinderne bliver annonceret i juli måned. Den internationale anerkendelse er betydningsfuld for den lokale virksomhed, for selvom Pintrip står stærkt på det danske marked, så er det vigtigt at slå igennem på det tyske marked.
- Vores hovedformål er, at vi tilbyder de her unikke oplevelser for autocampere i hele Europa. I Tyskland er der et potentiale på en halv million. Det er et stort potentiale, fortæller Henriette Rask.
Virksomheden har netop været med i et projekt, der er lavet af Dansk Kyst- og Naturturisme, hvor deres projekt har været at få flere tyskere til at få kendskab til virksomheden. Nordmændene er også vigtige, for Norge og Tyskland er deres to største markeder. I slutningen af august måned drager virksomheden til Düsseldorf, for at deltage i Caravan Salon, som er Europas mest besøgte fritids- og feriemesse – netop for at få en fod indenfor på det tyske marked.
- I dag har vi en stor markedsandel blandt danske autocampere, så vi har et meget klart mål nu. Vi skal bevæge os endnu mere ind på det tyske og det norske marked, og generelt udvikle virksomheden. Indtil videre går det meget godt, og vi følger den strategi vi har valgt med en sund, stille og rolig dynamisk vækst, vurderer Henriette Rask.